vrijdag 7 november 2014

Wat ik kocht op de boekenbeurs

Elk jaar is er in Antwerpen een grote boekenbeurs. Ik hou ervan om tussen alle boekenuitgeverijen te slenteren en mijn neus in elk boek te steken, om het daarna toch terug weg te leggen. Ik kocht van alles wat.


Leesboeken

Juffrouw Holle | Fleur Brockhus en Karima O'Flynn



Dit jaar heb ik maar één leesboek gekocht. Ik bekijk er wel veel, maar ik leg ze altijd terug. Onderbewust, omdat ik altijd denk dat ik toch niet zo veel tijd heb om echt te lezen. Volgens mij heb ik het boek deels gekocht omdat het gaat over een journaliste en omdat ik me kan vinden in het verhaal.

De perfectionistische Rikka ziet het leven als een lijst met taken die ze moet afvinken. Olivia en Rikka moeten zien overeind te blijven tussen onvolwassen vriendjes, gebrekkige carrièrekansen, en de constante druk om te voldoen aan een ideaalbeeld. Tegen wil en dank belanden ze op de boerderij van de mystieke Juffrouw Holle. Haar regime van rust, reinheid en regelmaat is precies wat de jonge vrouwen nodig hebben.
Het boek kan je hier vinden op Bol.com voor €19,95


Mijn woestijn | Waris Dirie en Cathleen Miller





























Mijn moeder leest graag non-fictie boeken. Ik vond dit boek voor haar, en wil het zelf ook wel eens lezen. Het lijkt me een krachtig en aangrijpend verhaal. Alhoewel het besnijdenis stuk wel eng gaat zijn denk ik.

Als haar vader haar wil uithuwelijken aan een veel oudere man rent de dertienjarige Waris Dirie weg van huis. Ze gaat naar Londen, waar ze als huishoudster voor haar oom werkt en later bij McDonald's. Dan wordt ze ontdekt door een fotograaf en begint een glansrijke carrière als model. In Mijn woestijn vertelt Waris over haar kinderjaren in Somalië. inclusief hoe ze op vijfjarige leeftijd werd besneden. We volgen haar daarna in haar vlucht naar het Westen en zien hoe ze haar verleden overwon en een succesvolle carrière als model combineerde met haar strijd tegen vrouwenbesnijdenissen.
Het boek kan je hier vinden op Bol.com voor €15



Mindfulness boeken

Introvert | Marti Olsen Laney




Het is niet dat ik echt extreem introvert ben, maar ik ben ook niet bepaald zeer uitbundig. En ik wil dat ook niet echt veranderen, want dat is nu eenmaal mijn karakter. Maar ik zou wel graag willen leren hoe ik me kan aanpassen in sommige situaties waar het wel nodig is om je stem te laten horen. Het boek is een gewoon leesboek zonder plaatjes. Ik hoop dat het dan wel boeiend geschreven is, want vaak zijn zo'n boeken vrij wetenschappelijk geschreven. 

Marti Olsen Laney schreef met Introvert een boek boordevol tips waarmee introverte persoonlijkheden hun voordeel kunnen doen: beroepskeuze, communicatie en relaties, omgaan met gedachten, angsten en frustraties en spirituele ontwikkeling passeren de revue. Ook voor ouders, partners, leidinggevenden en hulpverleners is hier veel bruikbare informatie te vinden. Laney brengt de kracht van de introverte persoonlijkheid zeer overtuigend voor het voetlicht.

Het boek vind je hier op Bol.com voor €15



Gelukkig ben ik niet de enige | Brené Brown





























Dit was het eerste boek dat ik kocht. De eerste zin sprak me al onmiddellijk aan. Het is ook iets waar ik mij vaak mee bezig hou. Waarom willen we perfect zijn? Of beter, waarom doen we alsof we een perfect leven hebben? 
De zoektocht naar perfectie is vermoeiend en onverbiddelijk. We besteden te veel kostbare tijd en energie aan het creëren en in stand houden van zorgvuldig bewerkte versies van onszelf. Waarom is dat zo? Waarom doen we zoveel moeite om de schijn op te houden? In Gelukkig ben ik niet de enige begint Brené Brown een belangrijke nieuwe dialoog waarmee ze de lezer wakker schudt om zichzelf, en anderen, te accepteren. Op basis van jarenlang onderzoek en honderden interviews komt Brown met een belangrijke waarheid: het zijn júíst onze onvolmaaktheden die ons met elkaar verbinden. Aan de hand van persoonlijke verhalen en voorbeelden uit haar onderzoek legt Brown het grote verschil uit tussen schuld en schaamte en hoe deze emoties ons dagelijks gedrag op vele manieren beïnvloeden.

Het boek vind je hier op Bol.com voor €19,95 



Creatief

Anti-stress kleurblok | creative colors


Heel de beurs lag vol met deze kleurboeken voor volwassenen. Ik heb vaak getwijfeld om er eentje aan te schaffen, maar nu kon ik er dus niet meer onderuit. 

Het boek vind je hier op Bol.com voor €6,99 




Mindful kleuren voor volwassenen




























Even later zag ik deze kleurblok liggen. Wat zijn deze afbeeldingen mooi! Ik had al meteen spijt dat ik de vorige kleurblok al gekocht had. Maar deze kon ik niet laten liggen. Ik moet wel nog even zoeken of ik hier nog wat kleurpotloden heb liggen.

De kleurblok vind je hier bij de Standaard Boekhandel voor €12,50




Notitieboekjes

Botanicals Notebook Collection | Rifle Paper Co.





Toen ik deze schattige notitieboekjes zag, was er geen weg meer terug. De kaft is gemaakt van linnen en heeft lijntjes. Bovenaan elke pagina staat er een bloempje gedrukt. Het was een pakje van drie met verschillende kleurtjes. 

Je vind ze hier bij Amazon voor 11,05 $ 

Koffiemok

Shut up, I'm writing | Blossom Books















Deze mokken had je met verschillende opschriften, maar deze vond ik de leukste. Ik wou hem al meteen uittesten met warme chocomelk er in (ik lust geen koffie of thee). Musti wou al meteen op mijn schoot nestelen (wat een schatje). 

De mok is uitgebracht door uitgeverij Blossom Books en ik kan niet meteen vinden of je 'm online kan bestellen. Als jij hem gevonden zou hebben, laat het dan achter in de comments.

Op de beurs betaalde ik er vijf euro voor.

 Zo, dit waren mijn aankopen, wat vind jij het leukste item? 

3 opmerkingen:

  1. Ooh die notitieboekjes... Zo leuk! Ik koop er echt veel te veel en ze geraken nooit allemaal vol. Echt erg. En die mok zou ik zo willen kopen. Ik ga straks eens online neuzen! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super Eline! Als je ze vindt mag je de link hier zetten :)

      Verwijderen
  2. Je hebt leuke dingen gekocht! Die kleurboeken lijken mij ook wel wat :D

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!