dinsdag 25 november 2014

Zuiderse wok

Vroeger at ik niet vaak wok met rijst. Ik vond de rijst altijd zo droog en smaakloos. Maar met deze sappige wok kan ik er niet genoeg van krijgen!


Boodschappenlijstje (4 pers.)




























  • 500 gr gemarineerde rundsreepjes
  • 1 gele, rode en groene paprika
  • 10 schijfjes chorizo
  • 7 zongedroogde tomaatjes
  • rijst
  • olijfolie


Laten we beginnen!


Snij de paprika's in stukjes en bak ze met olijfolie in een wokpan.



Terwijl de paprika's stoven kan je de zongedroogde tomaatjes en de chorizo al snijden. Ik heb de chorizo eerst in schijfjes gesneden, daarna heb ik ze tot kwartjes gesneden.  



Doe de rundsreepjes bij in de wok en bak tot het een mooie bruine kleur heeft.  



Doe de chorizo en zongedroogde tomaatjes bij in de wok.



Laat water koken, doe er wat (een snuifje) zout in en kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.



Klaar! 
































Smakelijk!


Q: Hou jij van wok?





1 opmerking:

  1. Yes! Ik hou heel erg van wok! Maar deze variant kende ik nog niet.
    Klinkt heerlijk! Ben benieuwd naar deze combinatie van Aziatisch en Mediterraans!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!