zondag 14 december 2014

De Blogger Christmas Tag



























Ik werd getagd om de Christmas tag te doen door Anneleen van La Fille Rêvante. Ik beantwoord een paar vragen die alles met Kerstmis te maken hebben!


Wat is je favoriete Kerstfilm?


Bron: Middaymargarita





















Ik heb helaas niet echt een favoriete kerstfilm. Rond de kerstperiode spelen ze wel vaak de films van Home Alone op de televiesie. Die keek ik vroeger heel graag, en nu nog steeds trouwens. Hij blijft grappig en is lekker nostalgisch nu. 


Doe jij je Kerstcadeaus open op Kerstavond of ochtend?


Bron: Pixabay
Ochtend, op kerstavond komen mijn grootouders eten. Het is dan een beetje raar om in hun bijzijn onze cadeaus te openen.





Heb jij een favoriete Kerst herinnering?



Oké, allereerst: ik ben héééél slecht in herinneringen, maar oké hier komt ie. 

Het is niet bepaald een kerstherinnering maar meer een herfst/winter herinnering. Ik kan me nog goed herinneren dat we (ik en mijn broer) vroeger een sneeuw kangoeroe hadden gemaakt. Met buidel en al!

Ik vond er zelfs nog deze foto van terug. Het was duidelijk koud, haha.





























Wat is je favoriete Kerstmaaltijd?


Bron: Groupon
Ik weet niet of je het een volwaardige feestmaaltijd is, maar zonder twijfel vleesfondue

Ik vind het een leuk concept met die prikkertjes en het is gewoon super lekker!













Wat is je favoriete Kerstcadeau?

Oei, ik denk niet dat ik een favoriet kerstcadeau heb (Hebben mensen dat? Laat me weten in de comments of jullie dit hebben). Ik vind het vooral leuk om voor anderen cadeaus te kopen, tot ik blut ben haha.



Wat is je favoriete Kerstgeur?


Bron: Flickr




























Het is niet echt een commerciële geur, maar de geur die je ruikt als je een kaars uitblaast.



Heb jij een traditie op Kerstavond?


Bron: Wikimedia

Op Kerstavond als mijn bomma en bompa terug naar huis vertrekken gaan wij naar de middernachtmis. Nee, ik ben niet echt sterk gelovig, maar het is echt een traditie die we bijna elk jaar doen (als ik niet te moe ben). Na de mis delen de pastoors dan buiten warme chocomelk en soep uit, gezellig!




Wat staat er op de top van je Kerstboom?

Dat verschilt naar gelang de kleur die ik hang in de kerstboom (soms is het wit, soms rood,...). Deze keer heb ik gekozen voor goud en pronkt er een gouden strikje op de top.



Wat vroeg je altijd toen je klein was, maar nooit kreeg?

Ik vroeg heel vaak om een hondje (puppy), natuurlijk heb ik dat nooit gekregen haha. 




Wat vind je het leukst aan Kerst?


Bron: Geograph

























De gezellige sfeer, het lekker eten, het samenkomen en alle lichtjes die buiten branden.




Ik tag alle bloggers die graag willen meedoen en de bloggers:

Nathalie van Pythings



Als jij ook graag wil meedoen, laat hieronder een comment en dan tag ik je ook!



Voor de Engelse versie van deze tag kan je kijken op de blog van Anneleen

4 opmerkingen:

  1. Cuty!! Die foto van die sneeuw kangoeroe: za-lig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ingevuld zeg! :D
    Mijn favoriete kerstcadeau is familie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt! Ik heb hem ook ingevuld! :) Eindelijk, morgen zal hij er zijn!
    Mooie antwoorden Silke, die Kangeroe sneeuwman is zalig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!